uk
З РОБОЧИМ ВІЗИТОМ ДО ПІЛОТНОЇ ШКОЛИ

З РОБОЧИМ ВІЗИТОМ ДО ПІЛОТНОЇ ШКОЛИ

13.12.2021
112

Наприкінці минулого тижня  у Маргарити Араджионі - керівниці творчої групи розробників курсу “Культура добросусідства", менеджерки освітніх проєктів ГО «Інформаційно-дослідний  центр «Інтеграція та  розвиток» була чудова нагода відвідати школу на Хмельниччині, школу в якій успішно  працюють над апробацією Модельної навчальної програми  предмету «Культура добросусідства»  для 5–6 класів закладів загальної середньої освіти.

Кам’янець-Подільський навчально-виховний комплекс №3 у складі ЗОШ І-ІІІ ступенів та ліцею Хмельницької області є одним зі 136 пілотних навчальних закладів України де з 1 вересня учні 5-х класів розпочали навчання за методикою «Нової української школи». А ще – одним зі 36  в якому за цією методикою впроваджується курс «Культура добросусідства».

Про те, що з усіх запропонованих програм обрали «КД», ані адміністрація закладу, ані вчителька, яка викладає предмет, ані учні, які із величезним задоволенням його вивчають, жодного разу не пошкодували. Саме про це й говорили під час робочої зустрічі з пані Маргаритою, однією з авторок Модельної програми, директорка школи, її заступниця з навчально-виховної роботи та  викладачка курсу «Культура добросусідства».  До речі, про існування курсу «КД» Ірина Миколаївна Орлянська, за фахом вчителька української мови та літератури, педагог зі 17 річним стажем, дізналася лише минулого літа від адміністрації школи, коли отримала пропозицію пройти спеціальне навчання на тренінгу в Ірпені та підготуватися до пілотування курсу в 5 класі. «Я одразу дуже вподобала цей курс, побачила всі його переваги і зрозуміла, що впораюся. Тим більше, що як вчитель предмету «Основи здоров’я» вже більше 10 років працюю за тренінговою системою», – згадує пані Ірина. В серпні Ірина Орлянська стала учасницею методичного семінару з пілотування модельної навчальної програми «Культура добросусідства» для 5-6 класів у 2021/2022 навчальному році, а в вересні опанувала програму семінару «Онлайн-інструменти для викладання предмету «Культура добросусідства» у 5-6 класах закладів загальної середньої освіти» та успішно оволоділа методикою роботи за курсом. «Це навчання було дуже потрібним, актуальним та корисним! Мене дуже вразило те, як з нами працювали тренери, їх досвід та знання просто безцінні! Проте особливо мене надихнула пані Маргарита, її ставлення до своєї справи, до улюбленої «Культури добросусідства»… Насправді, надзвичайно необхідного сьогодні курсу, за яким учні навчаються з величезною зацікавленістю», – говорить вчителька 52 п’ятикласників, які вивчають «КД». Ірина Миколаївна працює в двох класах, в кожному з них урок проводиться раз на тиждень, і цього, як вже очевидно, замало. Діти очікують зустрічі з «КД» з нетерпінням, відзначають, що для них  важливою є можливість вільно спілкуватися, вчитися комунікувати, міркувати про життя та своє майбутнє … А ще для них дуже цінним є те, що до них прислуховуються, поважають їхні думки та особисті кордони. Про все це діти розповіли і пані Маргариті, коли вона, під час Робочої зустрічі, завітала до них на інтерактивне заняття.

А ось пані Ірина акцентувала увагу на тому, що за допомогою курсу можна вдало працювати і над розвитком критичного мислення, і над толерантним сприйняттям іншого, і над формуванням ціннісних орієнтирів та соціальних компетентностей. І ще є одна річ, яка свідчить про унікальність наскрізного інтегрованого курсу. Ірина Миколаївна, за її ж словами, доволі часто використовує елементи «КД» на виховних годинах у 8 класі, в якому є класним керівником, і бачить виключно позитивні результати своєї діяльності. Так само, як і бачать позитивні результати  апробації курсу в адміністрації закладу та готові і надалі надавати підтримку «КД». Вже вирішено! В наступному навчальному році всі, без винятку, п'ятикласники  Кам’янець-Подільського навчально-виховного комплексу №3, а це 3 класи, будуть вивчати курс "Культура добросусідства"!

 

Робочий візит відбувся  в рамках реалізації проєкту «Пілотування викладання предмету «Культура добросусідства» в Новій Українській школі та забезпечення сталості його впровадження»