uk
УЧАСНИКИ ПРОЄКТУ «ПІЛОТУВАННЯ «КД»  ВІДВІДАЛИ ОНЛАЙН КОНСУЛЬТАЦІЮ

УЧАСНИКИ ПРОЄКТУ «ПІЛОТУВАННЯ «КД» ВІДВІДАЛИ ОНЛАЙН КОНСУЛЬТАЦІЮ

29.10.2021
67

29 жовтня відбулася онлайн консультація для учасників проєкту «Пілотування викладання предмету "Культура добросусідства" в Новій Українській школі та забезпечення сталості його впровадження». Двогодинна професійна розмова промайнула непомітно, адже обговорювали актуальне, ділилися досвідом та враженнями від своєї діяльності, планували її на перспективу … Майже два десятки педагогів з усіх куточків нашої країни, Закарпаття та Сумщини,  Чернівеччини та Миколаївщини, Київщини, Хмельниччини та Рівненщини, Кіровоградщини та Рівненщини,  «завітали» на зустріч із керівницею творчої групи розробників курсу “Культура добросусідства", менеджеркою освітніх проєктів ГО «Інформаційно-дослідний  центр «Інтеграція та  розвиток» Маргаритою Араджионі та провідною тренеркою «КД» Іриною Унгурян.  

 Вчителі пілотних шкіл, які з 1 вересня вже розпочали апробацію програми «Культура добросусідства» для 5-6 класів, викладачі та методисти закладів післядипломної педагогічної освіти, котрі координують процес впровадження курсу в своїх регіонах, отримали від авторок Модельної  навчальної програми справжній «дороговказ» на найближчі місяці. Попри те, що всі викладачі курсу з пілотних шкіл пройшли обов’язкове інтерактивне навчання методиці його викладання у форматі оффлайн та майже всі з них вже опанували цифрові інструменти для роботи з курсом онлайн, вони потребують постійної методичної, менторської підтримки та експертної допомоги. І упродовж всього навчального року її буде гарантовано! На цьому в черговий раз наголосила пані Маргарита, яка і розпочала зустріч з презентації Другого розділу програми «Я і моя родина»  і надала детальні інструкції щодо кожного кроку навчальної діяльності за його змістом.  Даний розділ містить три логічно пов’язані між собою теми, зокрема «Сім’я, родичі, рід», «Особисті, родинні та загальнолюдські цінності» та «Взаємини поколінь». До кожної окреслено проблемні питання, визначено очікувані результати навчання для учасників заняття, запропоновано,  як мінімум, два варіанти реалізації кожної частини уроку, а ще, по декілька цікавих ідей для домашнього завдання, проведення батьківських зборів, годин спілкування і позаурочних заходів. Більш того,  надано купу безцінного додаткового матеріалу, яким вчитель може користуватися на свій розсуд, враховуючи інтереси та потенціал учнів тощо.

Після знайомства з першою темою Розділу 2 учасники одразу були готові ділитися своїми, надзвичайно позитивними, враженнями, з коментарями щодо однакового захоплення курсом, як тими хто вчиться, так і тими, хто вчить. До речі, і тим, і іншим, як виявилося,  зовсім не вистачає 45 хвилин!

А від жвавої хвилинки спілкування перейшли до розгляду теми філософської, яка стосується цінностей, і особистих, і сімейних, і загальнолюдських… Разом виконали декілька інтерактивних вправ, спрямованих на усвідомлення своєї ідентичності, обговорили те, наскільки є важливим стежити за емоційним станом учнів, допомагати їм зрозуміти себе. Адже курс має сприяти адаптації дітей, зокрема і до свого віку, саме на цьому  слушно зауважила Ірина Унгурян, яка презентувала третю тему Розділу 2 і запропонувала будувати її викладання  на досвіді, який учні вже мають.

Поділилися авторки Модельної програми і чудовою новиною, у майбутньому навчальному році п’ятикласники  будуть вивчати курс «КД» вже за допомогою підручника, робота над ним  майже завершена, вибудовано його концепцію та  стилістику.

А цьогорічні п’ятикласники з пілотних шкіл у справжньому захваті від уроків «КД», про це говорили учасники онлайн зустрічі, у відповідь на запитання пані Маргарити щодо зауважень до змісту та наповнення Програми. «Діти почувають себе вільно, спокійно, із задоволенням обговорюють запропоновані теми…», «Курс надзвичайно цікавий! Це, дійсно, година спілкування з філософським нахилом… кожна дитина має можливість висловитися і зробити свій висновок, кожна думка має право на існування!», «Для вчителя цей курс – справжній скарб! Кожен педагог може обрати будь який варіант проведення уроку, і кожен ґрунтовно прописано»,  «Деякі вправи по справжньому вражали дітей, вони робили для себе неочікувані відкриття. Діти на очах дорослішають та мудрішають…»…  це лише декілька відгуків від учасників онлайн консультації, і кожен дорогого коштує.

Дякуючи всім за активну участь у зустрічі та такий важливий зворотний зв’язок,  пані Маргарита відзначила: «У нас виростають крила і бажання працювати далі тільки міцнішає, ви надихаєте нас своїми досягненнями!». А досягнень  попереду ще, без сумніву, буде багато, адже напрямок спільного освітнього руху обрано вірний.  

Захід відбувся  в рамках реалізації проєкту «Пілотування викладання предмету «Культура добросусідства» в Новій Українській школі та забезпечення сталості його впровадження» за підтримки  Програми сприяння громадській активності «Долучайся!», що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) та впроваджується Pact в Україні