uk
Регіональні координатори «КД» вчилися основ фандрейзингу

Регіональні координатори «КД» вчилися основ фандрейзингу

18.06.2022
42

«Чесно кажучи, до початку занять була доволі скептично налаштована до теми…проте, зараз, після двох днів захопливої роботи, яку було дуже коректно та методично організовано тренером, зрозуміла, хочу вчитися далі та втілювати знання на практиці!», «зробила для себе справжнє відкриття, це саме той напрямок, в якому слід розвиватися, цікава та однозначно актуальна тема», «надзвичайно змістовний вебінар, набула новий досвід та нові знання», «чітко, послідовно, логічно та просто про складні речі, стала на крок ближче до мети»….

І це лише декілька вдячних відгуків від учасниць онлайн навчання, які лунали на адресу тренера Андрія Круп’яка по завершенню плідної інтерактивної роботи.  Пан Андрій, громадський діяч, експерт з написання проєктів та тренер-фасилітатор з громадянської освіти з більш ніж 20-річним стажем, впродовж двох вечорів, розкривав викладачкам та методисткам закладів післядипломної педагогічної освіти тонкощі процесів залучення фінансування та ресурсів, зокрема задля успішної реалізації освітніх ініціатив.

Вебінар під назвою «Практика написання проектних заявок і основи фандрейзингу» (який проходив 14 та 16 червня) став вже другим заходом циклу вебінарів,  підготовлених фахівцями та провідними тренерами ГО Інформаційно-дослідний центр «Інтеграція та розвиток» для підтримки та підвищення кваліфікації регіональних координаторів з впровадження «Культури добросусідства». Саме вони склали переважну більшість групи з 18 освітянок, які опановували мистецтво написання проєктів та проведення ефективних фандрейзингових кампаній.

Розпочали з того, що визначилися із поняттями «фандрейзингу» (як цілеспрямованої, спланованої та неперервної діяльності для забезпечення організації ресурсами, необхідними для реалізації її місії) та «фандрейзингової кампанії». Дізналися про те, що ресурси, це не лише фінансова підтримка, вони можуть бути і матеріально-технічними, і людськими, і інформаційно-технологічними тощо. У форматі практикуму з’ясовували причини з яких люди (або структури) можуть надати потрібні нам ресурси? Розглянули краунфандинг  (співпрацю людей, які добровільно об'єднують свої гроші або інші ресурси разом, як правило через Інтернет, щоб підтримати проекти інших людей або організацій), як інструмент залучення ресурсів від населення, дізналися про українські та міжнародні краудфандінгові платформи та про те, як за їх допомогою, наприклад, залучати інвестиції або підтримувати інновації.    

Проте основна частина вебінару була присвячена роботі над створенням проєктних заявок. Що таке проєкт? Як спланувати його діяльність та реалізувати таким чином, щоб досягти визначеної цілі  в рамках певного бюджету, графіку та стандартів якості роботи? Як визначити проблему, ціль та завдання так, щоб з перших кроків взаємодії, точніше, з перших слів проєктної заявки, відносини з донорською структурою склалися успішно? До речі, поняття грант, донор, цільова аудиторія були також ґрунтовно опрацьовані.

Отримали від тренера вичерпну інформацію щодо  покрокової підготовки проєкту, від його ідеї до складання бюджету, опису діяльності, моніторингу та оцінюванню результатів.  А ще пораду користуватися принципом KISS (Keep it Short and Simple), тобто робити/писати  коротше та простіше, так щоб експертам та донорам було одразу зрозуміло на що вони дають гроші.

Про все це не лише дізналися в теорії, а й спробували на практиці написати заявки на отримання гранту. В межах вебінару, під час групової роботи народилося три чудові проєктні ідеї, як то відкриття студії музичної терапії для дітей з особливими потребами; створення «Зеленої аудиторії» для проведення занять зі слухачами закладу післядипломної педагогічної освіти на свіжому повітрі; організація освітньої поїздки за кордон для обміну досвідом.

Обговорення результатів наприкінці вебінару, стало своєрідною «роботою над помилками», і з нею чудово впоралися за допомогою досвідченого тренера. Тож майже два десятка освітян отримали не лише сучасні знання та навички щодо фандрейзингу, а й впевненість в тому, що завдяки такому потужному інструменту залучення ресурсів можна досягати справжніх змін в своїх навчальних закладах та громадах.

 

Захід відбувся в рамках проєкту  «Пілотування викладання предмету «Культура добросусідства» в Новій Українській школі та забезпечення сталості його впровадження»