uk
ДО АПРОБАЦІЇ НОВОЇ МОДЕЛЬНОЇ ПРОГРАМИ КУРСУ «КД» ГОТОВІ!

ДО АПРОБАЦІЇ НОВОЇ МОДЕЛЬНОЇ ПРОГРАМИ КУРСУ «КД» ГОТОВІ!

16.08.2021
114

П’ять насичених, надзвичайно активних та натхнених серпневих днів для  учасників методичного семінару з пілотування модельної навчальної програми «Культура добросусідства» для 5-6 класів у 2021/2022 навчальному році завершувалися аплодисментами, словами подяки на адресу тренерів та організаторів заходу, підбиттям підсумків справжньої наполегливої командної роботи в традиційній «добросусідській» атмосфері. А ще – врученням сертифікатів, які стали підтвердженням того, що кожен з 43 учасників інтерактивного навчання (серед яких було 30 вчителів з 15 областей  країни та 13 представників закладів післядипломної педагогічної освіти з 12 областей) суттєво підвищив рівень власної професійно-педагогічної компетентності, зокрема  соціально-здоров’язбережувальної, громадянської, загальнокультурної, мовно-комунікативної, психолого-фасилітативної та інформаційно-цифрової. А головне, успішно оволодів методикою викладання програми «Культура добросусідства» в 5-6 класах  однойменного інтегрованого курсу.

 З 1 вересня більш ніж в двадцяти навчальних закладах Нової української школи розпочнеться апробація модельної програми «КД». І саме вони, «випускники» семінару-тренінгу, стануть своєрідними першопрохідцями, які візьмуть на себе відповідальну освітню місію щодо впровадження інтегрованого курсу. Впевнено можна сказати, до цієї важливої справи педагоги підготовлені максимально! Адже були вмотивовані та зацікавлені, а ще й мали можливість навчатися у висококласних фахівчинь, провідних тренерок ГО «Інформаційно-дослідний центр «Інтеграція та розвиток». До того ж, всі вони члени авторського колективу, який  працював над розробкою модельної навчальної програми  предмета «Культура добросусідства»  для 5–6 класів закладів загальної середньої освіти. Очолювала цю роботу керівниця творчої групи та авторка ідеї створення інтегрованого курсу міжкультурної та громадянської освіти «Культура добросусідства» Маргарита Араджионі.

Пані Маргарита ознайомила учасників семінару з концептуальною основою та головними завданнями курсу, майстерно занурила всіх учасників в інтерактивний навчальний процес, під час якого просто неможливо було не закохатися в курс «КД».

Від Ірини Унгурян, доцентки кафедри педагогіки, психології та теорії управління освітою Інституту післядипломної педагогічної освіти Чернівецької області, дізналися всі тонкощі та особливості організації освітнього середовища інтегрованого курсу “Культура добросусідства”. Якими можуть бути методи та інтерактивні технології у викладанні курсу? Як оцінити досягнення учнів? А як розвинути в них підприємливість та ініціативність? З усіма цими питаннями ґрунтовно розбиралися з пані Іриною.

А ось з Валентиною Потаповою,  Головою Центру громадянської просвіти «Альменда», відомою правозахисницею та експерткою в сфері медіаосвіти,   говорили  про важливість критичного мислення, вчилися вибудовувати сучасний урок із застосуванням його технологій. Шукали відповіді на вкрай актуальні питання. Наприклад, як сформувати в учнів навичку брати участь у обговореннях та дискусіях? Як навчитися самому, та навчити дітей,  працювати з візуальними медіа: текстом та зображенням; ефективно користуватися медіапростором, як  ресурсом, захиститися від кібербулінгу тощо.

Особисті кордони людини, її ресурси та потреби. Самовираження через поведінку та види комунікації.  Це були  одні з тем над якими працювали разом із Нелею Лебідь, доценткою кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи Інституту людини  Київського університету імені Бориса Грінченка. Під час вправ вчилися ефективно комунікувати, за допомогою різноманітних технік; відпрацьовували навички асертивної поведінки при взаємодії; аналізували види конфліктів, причини їх виникнення та шляхи конструктивного вирішення, а ще, розбиралися з тим, як розуміти свої емоції та управляти ними, опановували техніку ненасильницької комунікації.

З Олександрою Козорог, координаторкою освітніх проєктів Української Гельсінської спілки з прав людини, занурювалися в питання гендерної рівності та гендерних ролей; ціннісної основи ідентичності та важливості самоідентифікації; розглядали інклюзію,  як процес забезпечення участі усіх громадян в житті громади, а багатоманітність як цінність та ресурс полікультурного суспільства. Ознайомилися з основами концепції прав людини та  механізмами реалізації та захисту прав людини в освітньому процесі.

Кожну з цих різноманітних тем ретельно опрацьовували, звичайно, в контексті викладання курсу «Культура добросусідства», набували не лише навички проведення інтерактивних занять, ведення дискусій, роботи в групах, а й глибокого розуміння того, як сприяти адаптації, розвитку індивідуальності та творчому розвитку здобувачів освіти в базовій школі. Іншими словами, як досягти головної мети нової модельної навчальної програми, а саме сприяти «вихованню освічених, соціально компетентних громадян, які поділяють демократичні цінності, відповідально ставляться до своєї громади, рідного краю, країни, дбають про власне здоров’я, безпеку і добробут, готові розвивати та примножувати природний, економічний і культурний потенціал України».

 

Навчання відбулося в рамках реалізації проєкту «Пілотування викладання предмету "Культура добросусідства" в Новій Українській школі та забезпечення сталості його впровадження» ГО «ІДЦ «Інтеграція та розвиток» за підтримки Програми сприяння громадській активності «Долучайся!», що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) та впроваджується Pact в Україні.