uk
Полтавщина каже впевнене «Так!» курсу «КД»

Полтавщина каже впевнене «Так!» курсу «КД»

17.05.2019
274

Захід, який відбувся 15 травня в Полтаві за ініціативою ГО «Інформаційно-дослідний центр «Інтеграція та розвиток» та за підтримки Департаменту освіти і науки Полтавської обласної державної адміністрації, його організатори назвали круглий стіл  «Культура добросусідства – програма громадянської та міжкультурної освіти в Україні». Такий формат  зустрічі із київською гостею, кандидатом історичних наук, керівницею творчої групи розробників курсу «Культура добросусідства»  Маргаритою Араджионі було обрано не випадково. Бо саме він передбачав можливість активного обговорення освітянами, які зібралися у цей день в  затишній комфортній актовій залі Полтавського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені М.В. Остроградського, перспектив впровадження курсу в регіоні.  Майже півсотні представників всіх районів області, серед яких були вихователі та  методисти закладів дошкільної освіти, вчителі початкових класів, учителі та методисти  історії, громадянської освіти, керівники відділів освіти, керівники методичних кабінетів міст, районів, об’єднаних територіальних громад, директори шкіл, заступники директорів з виховної роботи закладів загальної середньої освіти виявили своє бажання  ознайомитися з результатами апробації курсу «Культура добросусідства»  та  взяти участь у його впровадженні на Полтавщині. А після презентації «Освітній проект «Культура добросусідства» як інструмент формування громадянської компетентності і розвитку соціальної інклюзії дітей, юнацтва і дорослих в Україні» під час якої пані Маргарита дуже змістовно та яскраво надала інформацію щодо мети, структури курсу, його потенціалу та переваг,     сумнівів у присутніх з приводу ефективності «КД» в  сучасному освітньому процесі не лишилося. Маргарита Араджионі акцентувала увагу на тому, що курс «КД» є дійсно унікальним  українським  «продуктом», у нього поки що немає аналогів,  він єдиний  наскрізний інтегрований в системі формальної освіти ще з 2003 року! І від самого початку  свого впровадження  був спрямований на широку інклюзію, формування громадянської компетентності, отримання знань та необхідних навичок для життя через дію! Адже «КД» надзвичайно інтерактивний курс, і саме це забезпечує його результативність. Переконатися в цьому була можливість у кожного з учасників полтавської зустрічі, бо ледь не з першої її хвилини всі були залучені пані Маргаритою до виконання інтерактивних вправ.

«Про курс «КД»  не чула раніше, але вражена від спілкування з його творцями. Сподобалась і сама структура  програми, і її змістовне наповнення, і форма подачі матеріалу для здобувачів освіти. Як працівник соціально-психологічної служби знаю, що саме через такі  інтерактивні методи роботи, які передбачає навчання за програмою «КД»,  формується соціально активна особистість з активною громадянською позицією, чітко сформованими життєвими цінностями, критичним мисленням, розвиненою комунікацією, – поділилася своїми враженнями після знайомства з «КД» Альона Ільницька, соціальний педагог Михайлівського  закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Михайлівської сільської ради Машівського району, –   Це ті базові характеристики, що допомагають в майбутньому дитині соціалізуватися. , інструментарій для самореалізації себе як людини, громадянина, члена полікультурного соціуму. Сподіваюсь, матиму змогу долучитися до впровадження даного курсу в школах Полтавщини».

Про алгоритм співпраці задля успішного впровадження курсу в регіоні  також розповіла пані Маргарита. Один з перших і дуже важливих кроків – створення творчої групи, яка буде займатися координацією роботи з апробації і впровадження курсу,  адаптацією посібників та організацією навчання педагогів області. І в Полтаві вже почали цей крок здійснювати! Навіть запланували к вересню 2019 року вже мати адаптований зразок першої частини Робочого зошиту «Я, моя сім’я, мої сусіди», звичайно, з написом «Полтавщина», яка до впровадження курсу «КД» готова!

 

Захід  відбувся згідно з планом роботи Міністерства освіти і науки України  в рамках проекту громадської організації  «Інформаційно-дослідний центр «Інтеграція та розвиток»   «Розвиток демократичного середовища і толерантності через співробітництво освітян та батьків у закладах дошкільної освіти, початкової школи і громадах»,  який здійснюється за фінансової підтримки Посольства Королівства Норвегія в Україні