uk
«УКРАЇНСЬКИЙ ВІНОЧОК»  ЗБИРАЄ  НОВИХ «ДОБРИХ СУСІДІВ»

«УКРАЇНСЬКИЙ ВІНОЧОК» ЗБИРАЄ НОВИХ «ДОБРИХ СУСІДІВ»

03.08.2020
85

   Перший серпневий день для  кожної з 29 учасниць авторського методичного семінару-тренінгу педагогічних працівників закладів дошкільної освіти, які будуть впроваджувати програму «Український віночок. Регіон» інтегрованого курсу «Культура добросусідства», видався  надзвичайно натхненним та позитивним. Шестиденне насичене навчання завершено! Сертифікат, як свідчення підвищення рівня  професійної кваліфікації, отримано! Готовність, вже буквально з початку наступного тижня, наповнювати новим «подихом» свою роботу із дошкільнятами та змінюватися самим, з’явилася! І це, один з  головних результатів роботи професійної тренерської команди ГО «Інформаційно-дослідний центр «Інтеграція та розвиток». Наразі провідні тренери працюють за новими  Програмами підвищення кваліфікації педагогічних та науково-педагогічних працівників, розробленими організацією відповідно до сучасної державної освітньої політики, Концепції Нової української школи та Стратегії реформування освіти України.   Цього разу знаннями та досвідом ділилися із вихователями, методистами ЗДО та представниками  закладів післядипломної педагогічної освіти з 7 областей країни: Сумської, Дніпропетровської, Луганської, Харківської, Запорізької, Криворізької та Полтавської.  Саме на гостинній Полтавщині, на базі  Полтавського  обласного  інституту післядипломної педагогічної освіти імені М.В. Остроградського,  з 27 липня по 1 серпня, і відбувся даний навчальний захід, звичайно,  із дотриманням всіх необхідних санітарних карантинних вимог.

      Змістовно та фахово говорили про особливості інноваційного курсу «Культура добросусідства» та можливості ефективно користуватися ним, як унікальним інструментом формування соціальної компетентності дітей та молоді й розвитку громадянської і міжкультурної освіти в  закладах освіти різного рівня. Детально ознайомилися з програмою «Український віночок. Регіон», принципами побудови програмно-методичного комплексу, моделями інтегрованого планування життєдіяльності дошкільників.

       В дружній комфортній атмосфері  міркували  щодо  важливості розвитку у сучасних дітей соціальної компетентності, навичок успішної міжкультурної комунікації, вміння вирішувати конфлікти, бути толерантними, та щодо того, як всі ці якості допомагає виховувати та вдосконалювати  курс «КД». Розглядали теми ідентичності, стереотипів, дискримінації, гендерної чутливості. Працювали з практичними вправами, спрямованими на формування комунікативно-мовленнєвої компетентності дітей в умовах двомовності і багатомовності в  закладі дошкільної освіти, розглядали особливості міжкультурної вербальної і невербальної комунікації. Дослідили конфліктологічний аспект у програмі «Український віночок», апробували ігри та вправи, спрямовані на попередження конфліктів, подолання бар'єрів у спілкуванні та розвиток комунікативних навичок. Працювали з емоціями, ознайомилися із засобами психоемоційного розвантаження у дітей та дорослих, вправами, спрямованими на адаптацію дітей дошкільного віку  в новій спільноті та після подій, що травмують. Ознайомилися із концептуальними засадами громадянської освіти,  можливостями та інструментами громадянського виховання в закладі дошкільної освіти, реалізацією принципів демократії у процесі вивчення курсу «КД» з дошкільнятами. Отримали надзвичайно важливу інформацію щодо прав людини і дитини, громадянських прав та обов'язків, процесів демократизації закладів освіти та взаємодії вихователів з батьками і адміністрацією навчальних закладів в контексті означених питань. Встигли поговорити і про можливості використання програми  курсу «Батьківські збори по-новому» для роботи з батьківським колективом, про сучасні форми і методи співпраці закладу освіти і громади.

     А ще про те: як розвинути критичне мислення та перші навички медіаграмотності  у дітей дошкільного віку;  як виховати  любов до рідного краю, сформувати екологічну свідомість у малечі та позитивне емоційно – ціннісне  ставлення до природи? Як сформувати ціннісне ставлення до традиційних і сучасних культури та мистецтва? Та взагалі, як вибудовувати свою педагогічну діяльність за кожною змістовною лінією програми «Український віночок»? Все це встигли опрацювати теоретично і, головне, практично, за 45 інтерактивних плідних тренінгових годин! А попереду, ще не одна година переосмислення величезної кількості отриманої  інформації, особиста рефлексія, щодо нових  знань та нового досвіду ...  і чудова можливість,  долучитися до справжніх змін в освітньому просторі у колі однодумців та «добрих сусідів»!

 

Захід  відбувся згідно з планом роботи Міністерства освіти і науки України  в рамках проекту громадської організації  «Інформаційно-дослідний центр «Інтеграція та розвиток»  «Сприяння розвитку активного громадянства, толерантності та порозуміння в освітніх закладах і громадах України»,  який здійснюється за фінансової підтримки Посольства Королівства Норвегія в Україні