uk
ПОЛТАВА ЗНОВУ ВІТАЄ ДРУЗІВ «КД»

ПОЛТАВА ЗНОВУ ВІТАЄ ДРУЗІВ «КД»

10.08.2020
61

     Щасливі посмішки … Яскраві  емоції … Слова вдячності …  Схвальні оплески, що лунали на адресу кожного з присутніх та на честь керівниці творчої групи,  авторки ідеї створення інтегрованого курсу міжкультурної та громадянської освіти «Культура добросусідства» Маргарити Араджионі, а в її особі і на честь всієї  зіркової команди тренерів -  Людмили Микитюк, Олега Охредько, Світлани Чупіки та Ольги Канівець, які протягом тижня щиро ділилися своїми досвідом, знаннями та любов’ю і відданістю до «КД» …  Саме таким атмосферним було завершення шестиденного тренінгу з методики роботи за програмою  «Я. Ми. Країна» інтегрованого курсу «Культура добросусідства» у закладах загальної середньої освіти.

      25 класних керівників, учителів - предметніків та представників ІППО, які будуть впроваджувати курс (або координувати його впровадження) на  виховних годинах  або як спецкурс за вибором у 5-11 класах, з 3 по 8 серпня пройшли інтенсивне інтерактивне навчання під час авторського методичного семінару-тренінгу. Представники 4 областей країни з’їхалися до гостинної Полтави. Тут, вже втретє за літо, завдяки плідної співпраці ГО «Інформаційно-дослідний центр «Інтеграція та розвиток» з  Полтавським  обласним інститутом післядипломної педагогічної освіти імені  М.В. Остроградського, відбувся один із навчальних заходів запланованих в рамках реалізації проєкту «Сприяння розвитку активного громадянства, толерантності та порозуміння в освітніх закладах і громадах України».

      За 45 насичених творчих годин  плідної спільної роботи встигли багато. Детально ознайомилися із програмою «Я. Ми. Країна» наскрізного інтегрованого курсу «Культура добросусідства», його актуальністю, особливостями, структурою та ефективним інструментарієм; розглянули активні та інтерактивні форми та методи викладання курсу «КД», зокрема метод проєктів і можливості діяльності дискусійних клубів (відпрацювали навички ведення дискусії та дізналися, як обговорити теми: «Що таке патріотизм?», «Гідність», «Соціальна нерівність у суспільстві» тощо). Говорили і про те, якими мають бути процеси демократизації освітнього середовища та реалізації принципів демократії у процесі вивчення курсу «КД», і про те, як провести виховні години: «Громадянська позиція», «Відповідальний член громади. Маленькі кроки, які змінюють світ», пояснити учням, що таке активізм через призму ступенів участі. Не обійшли тренери своєю увагою питання ставлення до людей з інвалідністю та можливість  проведення виховних годин за темами: «Люди з інвалідністю серед нас», «Ці важкі дорослі»; питання гендерної чутливості, гендерного підходу у викладанні курсу та надали поради щодо проведення виховних годин: «Моя стать і ставлення до неї в суспільстві», «Пошук себе, право на самовираження».

     Що таке «усна історія», історична пам’ять та яким чином вона може стати інструментом діалогу між поколіннями та регіонами в Україні? Що таке права людини та права дитини, як навчатися їх захищати та відстоювати? Як захищати свої особисті цінності, в чому вони полягають та чому є таким важливим розуміння сутності понять стереотипи та дискримінація, упередження та толерантність? Що таке конфлікт, його складові та стилі поведінки в ньому; позиції, інтереси та основні потреби учасників комунікаційної взаємодії; психологічні особливості підліткового віку  та  ефективне спілкування підлітків з однолітками, вчителями та батьками…

     Учасники навчання не лише отримали відповіді на ці та інші питання, а ще й дізналися, як найкраще провести виховну годину за кожною з означених актуальних тем програми «Я. Ми. Країна»; набули навички роботи з дорослими під час підготовки та проведення батьківських зборів та позакласних заходів; навички розрізнення та реагування на різні види домашнього насильства та булінг у школі; дізналися, як трансформувати структурні елементи тренінгового заняття (знайомство, мотивація, формулювання правил роботи та очікувань від навчання, проведення інтерактивної вправи або активних видів роботи, рефлексія тощо) в практичній освітній діяльності в онлайн  режим, що є надзвичайно важливим в умовах сьогодення, коли навчально-виховні процеси переходять у дистанційній формат. А щодо формату тренінгу в Полтаві ( який, звичайно,  пройшов із дотриманням всіх санітарних норм) то він був цікавим та жвавим, корисним та мотивуючим до розвитку, самовдосконалення та змін … «Після цього тренінгу я почну змінювати свою роботу та роботу в своєму закладі»,   « Я перестану мовчати та буду діяти більш сміливо..», «Я буду продовжувати вчитися і уважніше слухати своїх учнів…», - такою була в останній день навчання рефлексія більшості з учасників, -  «Це було, дійсно, круто! Життєво та дієво! Це був величезний поштовх до творчості та реалізації себе! Це був поштовх рухатися … рухатися вперед і не зупинятися!». Саме до постійного руху вперед закликала всіх вже  «сертифікованих» нових педагогів курсу «КД» пані Маргарита, яка, згадав вислів Альберта Ейнштейна, наголосила на тому, що «діяти по-старому та очікувати нових результатів, це безумство…». А можливості курсу «Культура добросусідства» щодо змін та дій по-новому, по-справжньому унікальні. І в цьому переконалася всі, кому пощастило провести серпневий тиждень в Полтаві та долучитися до результативної потужної команди «КД»!

 

Захід  відбувся згідно з планом роботи Міністерства освіти і науки України  в рамках проекту громадської організації  «Інформаційно-дослідний центр «Інтеграція та розвиток»  «Сприяння розвитку активного громадянства, толерантності та порозуміння в освітніх закладах і громадах України»,  який здійснюється за фінансової підтримки Посольства Королівства Норвегія в Україні